Vraag en antwoord

Antwoorden op mogelijke vragen, die spelen bij de migratie van onze Exchange e-mail bij Stepco naar de nieuwe Office 365 omgeving van Microsoft.

Vraag en antwoord

Antwoorden op mogelijke vragen, die spelen bij de migratie van onze Exchange e-mail bij Stepco naar de nieuwe Office 365 omgeving van Microsoft.

Wat is de procedure die gevolgd wordt bij de migratie?

  1. Alle medewerkers van KempenKind krijgen op donderdag 27-02-2014 via hun oude mailadres een e-mail met daarin de gegevens van hun nieuwe e-mailadres. Omdat je na de migratie de oude mail tijdelijk niet kunt lezen is het verstandig om deze mail voor vrijdag 16.00 uur uit te printen!
  2. Op vrijdag 28-2-2014 om 16.00 uur wordt onze oude mail-omgeving bij Stepco afgesloten. Vanaf dat moment is onze oude e-mail niet meer in te zien.
  3. Tegelijkertijd wordt de nieuwe Office 365 omgeving opengesteld. Dan komt alle nieuwe mail binnen op het nieuwe adres, dat te benaderen is via deze link met gebruik van de eerder per e-mail ontvangen inloggegevens.
  4. Alle personeelsleden krijgen een nieuw account met de domeinnaam van KempenKind (bv @kempenkind.nl).
    De agemene adressen beginnende met info, directie, ict, ib etc. behouden als achtervoegsel het schooldomein (bv @grooteaard.nl)
  5. Tijdens de carnavalsvakantie worden de agenda, contactgegevens en de oude e-mail (ook de mail die gearchiveerd is in mappen) gekopieerd van het oude adres naar het nieuwe.
  6. Bovenstaande procedure zorgt er voor, dat er bij de wisseling geen gegevens verloren gaan.
  7. Uw agenda en contactpersonen zijn nog steeds in te zien via uw oude omgeving zolang u het oude Outlook-profiel/account niet verwijderd uit Outlook, uw tablet of mobiele telefoon. Je kunt er alleen geen gegevens meer aan toevoegen. Wacht met het verwijderen van uw oude profiel/account tot uw oude gegevens zijn gekopieerd in uw nieuwe Office 365 e-mailaccount!
  8. In de periode dat de migratie plaats vindt kunt u voor de nieuw binnengekomen mail het beste gebruik maken van de webomgeving van Office 365 (http://mail.office365.com). Als de oude gegevens zijn overgezet naar de nieuwe omgeving kan deze worden ingesteld in Outlook en op allerlei mobiele apparaten. Handleidingen hierover zijn dan te vinden op de Handleidingen-pagina onder Personeel --> Migratie mail --> ICT.

Gaan er geen gegevens verloren bij de migratie?

Alle oude gegevens blijven nog een aantal maanden bewaard in de oude Stepco omgeving. Er gaan dus geen gegevens verloren!
 

Ik kan niet meer bij mijn inloggegevens van mijn nieuwe e-mailadres. Wat nu?

Uw directeur heeft een lijst van alle inloggegevens van de betreffende school. Bij hem/haar kunt u uw inloggegevens opvragen.
 

Hoe stel ik mijn contactpersonen ervan op de hoogte dat het e-mailadres van mijn werk  is veranderd?

Dit moet u zelf doen! Het is verstandig om dit in Outlook aan te passen in uw afzender-gegevens (handtekening) die onderaan de mail komen te staan.
Het is geruststellend om te weten dat alle nieuwe mail die naar uw oude adres wordt gestuurd toch op het nieuwe adres wordt bezorgd.
 

Ik heb het oude e-mailadres van mijn werk gebruikt als wachtwoord-verificatie om zo b.v. mijn hotmail of gmail te beveiligen. Wat nu?

Veel programma's maken gebruik van een wachtwoord-verificatie via een telefoonnummer of e-mailadres. Mocht u uw wachtwoord kwijt raken dan kan het weer opgevraagd worden. Het wordt dan verzonden naar dat adres of telefoonnummer.
Dit blijft gewoon goed werken, omdat de naar het oude adres gesturde mail automatisch wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres. Maar het is toch verstandig om dit in het beheer van het desbetreffende programma te wijzigen. U moet hier wel zelf voor zorgdragen.
 

Mijn salarisoverzicht wordt gestuurd naar mijn oude adres. Wat nu?

Dit blijft gewoon goed werken, want de mail die gestuurd wordt automatisch doorgestuurd naar het nieuwe adres.
De stafmedewerkers ICT zullen dit na de carnacalsvakantie in het salarissysteem AFAS omzetten naar de nieuwe adressen.
 

Basispoort is gekoppeld aan mijn oude e-mailadres en een wachtwoord. Blijft dit werken?

Ja, door de koppeling naar het nieuwe adres blijft dit goed werken. Na de carnavalsvakantie worden de nieuwe e-mailadressen van de medewerkers per school gewijzigd in het administratieprogramma ParnasSys. Diezelfde nacht worden deze wijzigingen doorgezet naar Basispoort.
Op het nieuwe e-mailadres krijg je dan een bevestigingsmail, waarbij je een nieuw wachtwoord moet ingeven.